BARNEDÅB
Fejr din lille ny og invitér venner og familie til en barnedåbs fest
Barnedåbs fest i Middelfart
Skal du holde barnedåb fest eller navngivningsfest i Middelfart? Så har vi de perfekte festlokaler til dig! Uanset hvor mange gæster I vil invitere for at fejre jeres lille ny, kan vi sætte rammerne for en skøn dag. Her på siden kan du se vores menuforslag og priser samt læse vores huskeliste til barnedåben.
Kort om fester hos os:
- Sted: Lillebæltshallerne og Strib Fritids- og Aktivitetscenter
- Kapacitet: vi har plads optil 110 gæster i vores festlokaler.
- Prisen inkluderer: lokaleleje, borddækning, servering samt afrydning er inkluderet i den pris, I betaler for festmenuen. Drikkevarer afregnes efter forbrug. Vi har ikke faste priser på vores menuer, da de tilpasses efter den enkelte fest.
- Bonus: Hvis vi har en ledig hal, kan I kvit og frit benytte den til festlege og aktiviteter. Dermed kan børn og barnlige sjæle lege og spille bold i hallen.
Vil du høre mere? Så kontakt os på mail cafe@LSOK.dk eller tlf. 6441 2966 for at aftale et uforpligtende møde, hvor du kan se vores lokaler og få et prisoverslag på jeres ønskemenu.
Menu til barnedåb
Maden er noget af det vigtigste, når man skal holde fest! Derfor vil vi gerne hjælpe dig med at sammensætte den perfekte brunch- eller frokostmenu til barnedåben. I er velkomne til at kontakte os på cafe@LSOK.dk og aftale et uforpligtende møde, hvor I kan se vores lokaler og få et tilbud på jeres barnedåbsfest.
Vil du hellere holde festen i hjemlige rammer, kan vi også klare barnedåbsmenuen som mad ud af huset. Vi tilpasser gerne menuen for at imødekomme jeres ønsker. Skulle I have nogle særlige krav til maden eller allergener, finder vi en god løsning for jer.
Uanset hvad du har af ønsker for jeres særlige dag, kan vi finde en perfekt løsning som passer dig og jeres fest.
Brunch buffet
Brunch er det oplagte valg til en barnedåb og hvem elsker ikke en god brunch! Vi hjælper jer med at sammensætte en menu, som tilfredsstiller både store som små festgæster.
Frokostmenu
Man går aldrig galt i byen med en lækker frokost. I samarbejde med jer, sammensætter vi en frokostmenu eller -buffet, der passer perfekt til jeres fest og budget.
Barnedåb i Middelfart – Hvad skal du huske?
En barnedåb er en stor dag for de fleste og det kan være svært at holde styr på alle detaljerne, når man samtidig går rundt i en skøn baby-boble. Derfor har vi lavet en lille huskeliste, som kan hjælpe dig lidt på vej, når I står og skal til at holde barnedåb.
Husk:
- I Danmark skal et barn være døbt eller navngivet inden barnet fylder 6 måneder.
- Når jeres barn er blevet født, sender jordemoderen en anmeldelse til bopælssognet, og fødslen bliver registreret i cpr-registret. Hvis moderen ikke er gift med barnets far, skal I udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring på borger.dk senest 14 dage efter fødslen.
- Når I skal bestille kirken, skal I henvende jer til kirkekontoret og bestille tid til dåb.
- Et par uger før dåben, mødes I med præsten og taler om selve dåbsceremonien og hvad I siger ja til på barnets vegne.
- Ofte 14 dage før dåben skal præsten bruge barnets fødselsattest, forældrenes fødsels- og navneattester og evt. dåbs- og vielsesattest. Derudover skal præsten også bruge de fulde navne og adresser på 2-5 faddere.
- Kom gerne til dåben 20 minutter før, så er der ingen stress og I kan nå, at skifte til dåbskjolen, give en tør ble eller lidt mad.
- Nogle kirker har et lille forberedelsesrum, hvor I kan pusle, give dåbskjolen på, amme/give flaske og søge hen hvis barnet bliver uroligt.
- Normalt varer en barnedåb en lille times tid, når den er en del af en almindelig søndagsgudstjeneste. Nogle gange kan man holde dåb på lørdage eller specielle helligdage, hvor gudstjenesten kan tage længere tid.
Ring på: 64 41 29 66